Сън, разходки и филми за успешна сесия

За подобряването на паметта и концентрацията е важно да се подходи с необходимото уважение към нормалния начин на живот, който включва необходимата доза сън. В тази връзка е важно да се напомни, че сънят, освен че ни зарежда с енергия и казва „чао“ на умората, служи за укрепване на паметта. Или по друг начин казано, първо учим, след което спим, позволявайки по този начин обработването и съхраняването на придобитите знания. Нощният сън е достатъчен за постигането на този ефект.

Дневният и краткотраен сън също е препоръчителен при подготовката за изпитите. Съветът ни е следобедната дрямка да бъде от 5-10 минути до половин час, като през това време се подбере необходимата среда за пълен покой, без реално да се заспива дълбоко. Подобни почивки може да се правят до 2 пъти на ден или пък да бъдат обединени в една. Те оказват положително влияние върху запаметяването, а освен това човек се чувства по-освежен и с подобрено настроение.

Естествено, преди изпити в никакъв случай не трябва единствено и само да се учи, независимо колко трудни са те. Всеки ден е добре да се отделя време (около 1-2 часа) за забавления – спортуване, гледане на филм, ходене на кино или театър, слушане на музика и т.н. Това предпазва младите хора от стреса, който съпътства всяка една учебна подготовка, както и спомага допълнително за пълноценно усвояване на знанията от паметта. Разбира се, с хубавите неща не бива да се прекалява. Все пак не забравяйте, че най-важни през този период са изпитите!

Резултати от изследване на американски учени от университета в Мичиган показват, че разходката сред природата дори през мразовитите зимни дни също подобрява паметта и концентрацията. Необходим е само един час, за да се увеличи пет пъти капацитетът на мозъка. За сметка на това разходката по оживени улици няма положителен ефект върху него. При изследването група доброволци били изпратени да се разходят за 50 минути по улици с офис сгради и с оживен трафик, а друга група тръгнала по самотен трилентов път. След това умствените способности на доброволците били изследвани с помощта на поредица от тестове и сравнявани с умствените им способности преди разходката. Резултатите показали, че тези, които поели на разходка сред природата, подобрили краткосрочната си памет с 20%. При хората, които се разхождали по улиците в града, нямало никакво подобрение. Смята се, че природата има възстановителен ефект, защото позволява на хората да релаксират, докато разходката в градовете изисква повишено внимание. Според учените известна доза разходки сред природата може да помогне за лекуването на умствената преумора.

За автора:

е написал 205 статии в този сайт.

Един коментар за “Сън, разходки и филми за успешна сесия”

  • георги написа на 2 февруари, 2012, 10:49

    и после 2-2-2

Остави коментар

Можете да вземете своя граватар от тук!

© 2017 StudentCity.bg. Всички права запазени!
developed by dilana.in